Annons

Inget guldägg till hyresgästkampanj

Nyheter Kampanjen ”från ord till handling” blev utan pris när reklambranschens guldägg delades ut.

Det blev ett diplom, men inget ägg, till Hyresgästföreningens stora kampanj som tagits fram av reklambyrån Le Bureau. Kampanjen var nominerad i kategorin ”integrerat – som handlar om bästa helhetslösning där alla insatser drar åt samma håll.

– Lite snopet känns det, men det är bara 10 procent av bidragen som skickas in som nomineras, säger Sofia Stenfeldt, PR-samordnare på Hyresgästföreningen och projektledare för kampanjen.

Annons
ANNONSGuide till hemförsäkringar

Hon påpekar att det viktigaste trots allt är att kampanjandet ger politiska resultat – och det tycks ”från ord till handling” ha gjort. Nyligen deklarerade regeringen att man tänker satsa 6,7 miljarder på att det ska byggas fler hyresrätter.

Annons
Läs också Tom bor i möglet - har väntat drygt ett år på hjälp från Hyresgästföreningen Ny lag ska säkra kontraktet för barnfamiljer: "Snävt men ett steg i rätt riktning" Hyrorna klara för 30 000 hyresgäster hos Uppsalahem: ”Hur ska pengarna räcka till?” Efter jättestrandningen – nu rekordhöjs hyrorna i Malmö Så renoverades lokalen för 50 000 kronor - ljudisolering viktigt

Copyright © Hem & Hyra. Citera oss gärna men glöm inte ange källan.