Hyresgäster gör tummen upp för hyresvärd

Jönköping Rekordmånga av Vätterhems hyresgäster är nöjda med sin hyresvärd. Det visar bolagets årliga hyresgästundersökning.

Enligt enkäten är 88,1 procent av hyresgästerna är nöjda med Vätterhems service, en ökning jämfört med förra årets resultat, 87,7 procent. Årets resultat är det högsta någonsin och vd Thorbjörn Hammerth är såklart nöjd:
— Vi är väldigt stolta, säger han till Hem & Hyra.

En stor anledning till framgången tror Hammerth ligger hos förvaltningen.
— Vi har en organisation som ligger nära hyresgästerna, vi jobbar aktivt med hyresgästerna om vilka förbättringar som måste göras.

Läs ocksåKvarteret som satte Jönköping på världskartan - hyresgästerna minns gemenskap som försvannPer-Olof Bergström kan följa båtlivet på Vättern från lägenheten.

Smolk i glädjebägaren finns som bekant ofta, i det här fallet har hyresgäster framfört missnöje med tillsyn och städning av källarutrymmen. Ett annat område där Vätterhem anser att man kan bli bättre är att hyresgästerna ska ”få förståelse för sina synpunkter”.

Enkäten visar också att 91,8 procent skulle rekommendera Vätterhem som hyresvärd.

Läs också Bostadsbolaget börjar ta betalt av hyresgäster som missköter sig i tvättstugan Maj-Lis, 81 år, fick bara halva bohaget flyttat – och tvingades betala 7 800 kronor extra Förhandlat och klart – Krokomsbostäder först ut i Jämtland Lars hiss har stått still i flera år: "Klart man förväntar sig att en hiss ska fungera om det finns en"

Copyright © Hem & Hyra. Citera oss gärna men glöm inte ange källan.