18 miljoner till regional opinionsbildning

Nyheter Hyresgästföreningens nio regioner får två miljoner vardera för opinionsbildning under året.

Med start i år och slut 2015 avsätter Hyresgästföreningen 54 miljoner kronor extra på opinionsbildning. Satsningen kallas för Bostadslyftet och ska göra bostadsfrågan till en av de fem högst prioriterade frågorna i riksdagsvalet 2014.  

Nu står det klart att föreningens samtliga nio regioner får två miljoner kronor vardera av dessa pengar för att använda under 2013. Pengarna ska bland annat gå till att anställa fler som jobbar med opinionsbildning och stötta förtroendevalda lokalt.  

Läs ocksåHyresgästföreningen stäms – vägrar lämna ut alla handlingar om hyranNiclas Sundell, Hyresgästföreningen och Sebastian Ländin, Urban Rights.
Läs också Droppen blev när två tvättmaskiner blev en: "Går inte i ett hyreshus" Kritiserad förhandlingsmodell ska utvärderas internt Så ska hyresgästernas trygghet bli en valfråga: ” Vi står vid ett vägskäl” Trots chockhöjningar: Hyresgästföreningen ska inte förhandla parkeringshyror

Copyright © Hem & Hyra. Citera oss gärna men glöm inte ange källan.