Annons

Ökade öppettider kostar en miljon

Nyheter ​Hyresgästföreningen ökar sina telefontider för medlemsrådgivning. Från och med årsskiftet kommer det gå att få hjälp fram till klockan sju på kvällen.Kostnad: Drygt en miljon kronor per år.

​- Tidigare förbundsstämma har gett organisationen i uppdrag att förbättra tillgängligheten. Att öppetti-derna inte förbättrats tidigare beror på att ett nytt telefonisystem först var tvunget att trimmas in, säger Jan Johnsson, förbundschef på Hyresgästföreningen.

Från och med årsskiftet kommer alla samtal efter den ordinarie växelns stängning klockan 16.30 måndag-torsdag att kopplas ner till Helsingborg. Två personer kommer att svara på medlemmarnas frågor från hela landet fram till klockan 19.00. På fredagar kommer växeln även fortsättningsvis att stängas klockan 14.00, men det klockslaget kan komma att omprövas, enligt Jan Johnsson.

Annons
ANNONSGuide till hemförsäkringar

Omkring två kronor per medlem och år beräknas de utökande telefontiderna att kosta, enligt Jan-Olof Sandén, regionchef för Hyresgästföreningen Norra Skåne. Det vill säga drygt en miljon kronor.
De generösare öppettiderna kommer att marknadsföras på Hyresgästföreningens webbplats och i Hem & Hyra.

Annons
Läs också Hyresgästföreningen hoppar av evenemang runt Eurovision – ”Glädjen borta” Tom bor i möglet - har väntat drygt ett år på hjälp från Hyresgästföreningen Ny lag ska säkra kontraktet för barnfamiljer: "Snävt men ett steg i rätt riktning" Hyrorna klara för 30 000 hyresgäster hos Uppsalahem: ”Hur ska pengarna räcka till?” Efter jättestrandningen – nu rekordhöjs hyrorna i Malmö

Copyright © Hem & Hyra. Citera oss gärna men glöm inte ange källan.