Annons

Inget guldägg till hyresgästkampanj

Nyheter Kampanjen ”från ord till handling” blev utan pris när reklambranschens guldägg delades ut.

Det blev ett diplom, men inget ägg, till Hyresgästföreningens stora kampanj som tagits fram av reklambyrån Le Bureau. Kampanjen var nominerad i kategorin ”integrerat – som handlar om bästa helhetslösning där alla insatser drar åt samma håll.

– Lite snopet känns det, men det är bara 10 procent av bidragen som skickas in som nomineras, säger Sofia Stenfeldt, PR-samordnare på Hyresgästföreningen och projektledare för kampanjen.

Annons
ANNONSTips för att njuta fullt ut av din båtsemester

Hon påpekar att det viktigaste trots allt är att kampanjandet ger politiska resultat – och det tycks ”från ord till handling” ha gjort. Nyligen deklarerade regeringen att man tänker satsa 6,7 miljarder på att det ska byggas fler hyresrätter.

Annons
Läs också Efter Hem & Hyras artikel: "Boende får ha kvar den hyra de har idag" Efter miss i hyresförhandling – Svenska Hus betalar 150 000 kronor och ber hyresgästerna om ursäkt Överturism ett hot mot bostadsmarknaden: "Hyresrätter en krockkudde" Här är hyresgästernas största problem – vanliga frågan i topp: "Många är oroliga" Gav sken av att hyran på äldreboende var förhandlad – stiftelse svarar på kritiken

Copyright © Hem & Hyra. Citera oss gärna men glöm inte ange källan.