Inget guldägg till hyresgästkampanj

Nyheter Kampanjen ”från ord till handling” blev utan pris när reklambranschens guldägg delades ut.

Det blev ett diplom, men inget ägg, till Hyresgästföreningens stora kampanj som tagits fram av reklambyrån Le Bureau. Kampanjen var nominerad i kategorin ”integrerat – som handlar om bästa helhetslösning där alla insatser drar åt samma håll.

– Lite snopet känns det, men det är bara 10 procent av bidragen som skickas in som nomineras, säger Sofia Stenfeldt, PR-samordnare på Hyresgästföreningen och projektledare för kampanjen.

Läs ocksåHyresgästföreningen stäms – vägrar lämna ut alla handlingar om hyranNiclas Sundell, Hyresgästföreningen och Sebastian Ländin, Urban Rights.

Hon påpekar att det viktigaste trots allt är att kampanjandet ger politiska resultat – och det tycks ”från ord till handling” ha gjort. Nyligen deklarerade regeringen att man tänker satsa 6,7 miljarder på att det ska byggas fler hyresrätter.

Läs också Droppen blev när två tvättmaskiner blev en: "Går inte i ett hyreshus" Kritiserad förhandlingsmodell ska utvärderas internt Så ska hyresgästernas trygghet bli en valfråga: ” Vi står vid ett vägskäl” Trots chockhöjningar: Hyresgästföreningen ska inte förhandla parkeringshyror

Copyright © Hem & Hyra. Citera oss gärna men glöm inte ange källan.