Centerplans hyresgäster klagar mest

Åstorp Hem & Hyra har granskat de 200 bostadsbolag som medlemmarna i Hyresgästföreningen klagar mest på. Ett av de bolag som klarat sig sämst i hela landet är Centerplan i Åstorp.

​Diskbänken sitter löst, köksluckor går inte att stänga och ena fönstret är ruttet. Listan kan göras lång hemma hos familjen Nilsson-Svensson. De tröttnade på att vänta och kontaktade Hyresgästföreningen som nu driver deras ärende.

– Varje gång vi ringer och felanmäler säger de att de ska återkomma och skicka någon men sen händer ingenting, säger Christian Nilsson.
´
Centerplans fastighetschef, Roger Rosvall, tror att många av de ärenden som drivs av Hyresgästföreningen skulle lösas om hyresgästen vänt sig direkt till Centerplan.
– Delar av det som finns med på reparations och underhållslistan åtgärdas snabbare om hyresgästerna först kontaktade oss via vår felanmälan.

Fakta: Värdarna som fått flest klagomål i din region

Mätningen gäller de hyresvärdar i din region som får flest klagomål från Hyresgästföreningens medlemmar. Uppgifterna gäller perioden 8/10-07 till 8/10-08 och visar andelen ärenden per 1 000 lägenheter.

1 Centerplan i Åstorp AB 91,642 Brogripen Fastighets AB 31,253 Markarydsbostäder AB 29,194 Wallenstam 21,925 Stena Fastigheter i Gbg 17,656 Heimstaden 15,177 Akelius 13,96

 

Läs också Hyresgästföreningen stäms – vägrar lämna ut alla handlingar om hyran Droppen blev när två tvättmaskiner blev en: "Går inte i ett hyreshus" Kritiserad förhandlingsmodell ska utvärderas internt Så ska hyresgästernas trygghet bli en valfråga: ” Vi står vid ett vägskäl” Trots chockhöjningar: Hyresgästföreningen ska inte förhandla parkeringshyror

Copyright © Hem & Hyra. Citera oss gärna men glöm inte ange källan.