Annons

Få klagomål när Hyresgästföreningen besökte Västra Lundby

Mjölby ​Hyresgästerna i Mjölby, åtminstone de i Västra Lundby, tycks vara nöjda med sitt boende överlag. Det blev inte någon rusning när Hyresgästföreningen besökte området för att samla in synpunkter.

​Vad tycker du om ditt boende? Det var frågan som Hyresgästföreningen i Mjölby ville ha svar på. Några svar fick föreningen också.

– Det är väl ett tiotal som har stannat till och pratat hittills, berättar Peter Gustavsson, ärendehandläggare på Hyresgästföreningen, när det återstår ungefär en timme av besöket i Västra Lundby.

Läs ocksåDe har hela kvarteret inomhus - Inger träffar grannarna på Härliga grändPå Härliga gränd finns inte bara Inger Svenssons lägenhet utan även bastu och jacuzzi som hyresgästerna får använda.

De klagomål som hyresgäster ändå passade på att framföra handlade bland annat om en katt som stör nattetid i en grannlägenhet och om att lekplatsen borde rustas upp och byggas ut.

Annons

Peter Gustavsson konstaterar att han får rätt så få samtal generellt från hyresgäster i Mjölby och att det kan tyda på att de flesta trivs.

– Det kanske är därför som det inte är så många som kommer och pratar med oss.

Läs ocksåRadhusens dåliga brandskydd fixas inte - Hyresgästen Ida: "Det är katastrof"

Syftet med att en delegation från Hyresgästföreningen tillbringar några timmar i ett bostadsområde på det här sättet är att samla in hyresgästernas åsikter.

Annons

– De får fylla i en enkät. När vi har sammanställt den vet vi vilka frågor vi ska ta upp med hyresvärden, i det här fallet Bostadsbolaget, säger Kristina Selvin, ordförande för Hyresgästföreningen i Mjölby.

Läs också Ingelas jobb: se till att färre förlorar sina hem Gratisplatser försvinner - nu tvingas Dunio betala för parkeringen Batteridrivet luciatåg fixade julstämning i Mjölbys bostadsområden

Copyright © Hem & Hyra. Citera oss gärna men glöm inte ange källan.