Annons

Få klagomål när Hyresgästföreningen besökte Västra Lundby

Mjölby ​Hyresgästerna i Mjölby, åtminstone de i Västra Lundby, tycks vara nöjda med sitt boende överlag. Det blev inte någon rusning när Hyresgästföreningen besökte området för att samla in synpunkter.

​Vad tycker du om ditt boende? Det var frågan som Hyresgästföreningen i Mjölby ville ha svar på. Några svar fick föreningen också.

– Det är väl ett tiotal som har stannat till och pratat hittills, berättar Peter Gustavsson, ärendehandläggare på Hyresgästföreningen, när det återstår ungefär en timme av besöket i Västra Lundby.

ANNONSGuide till hemförsäkringar

De klagomål som hyresgäster ändå passade på att framföra handlade bland annat om en katt som stör nattetid i en grannlägenhet och om att lekplatsen borde rustas upp och byggas ut.

Annons

Peter Gustavsson konstaterar att han får rätt så få samtal generellt från hyresgäster i Mjölby och att det kan tyda på att de flesta trivs.

– Det kanske är därför som det inte är så många som kommer och pratar med oss.

Läs ocksåRadhusens dåliga brandskydd fixas inte - Hyresgästen Ida: "Det är katastrof"

Syftet med att en delegation från Hyresgästföreningen tillbringar några timmar i ett bostadsområde på det här sättet är att samla in hyresgästernas åsikter.

Annons

– De får fylla i en enkät. När vi har sammanställt den vet vi vilka frågor vi ska ta upp med hyresvärden, i det här fallet Bostadsbolaget, säger Kristina Selvin, ordförande för Hyresgästföreningen i Mjölby.

Läs också Ingelas jobb: se till att färre förlorar sina hem Gratisplatser försvinner - nu tvingas Dunio betala för parkeringen Batteridrivet luciatåg fixade julstämning i Mjölbys bostadsområden Corona skapar dålig stämning - då säger värden till på skarpen

Copyright © Hem & Hyra. Citera oss gärna men glöm inte ange källan.