Annons

Självkritik för dålig teveinfo

Ludvika ​I ett och ett halvt år har upprörda hyresgäster skrivit protestlistor och insändare i protest mot förändringarna i LudvikaHems tevetjänster. Nu hoppas vd Ulf Rosenqvist att allt ska fungera och han är självkritisk, informationen till hyresgästerna har inte varit tillräcklig.

Hyresgästerna i LudvikaHems över 3 000 lägenheter har i dag två system att välja på när de ska titta på teve, ett analogt och ett digitalt. Det analoga fungerar via antennsladden medan det digitala kräver en eller flera boxar.

Hem & Hyra skrev om övergången från anologt till digitalt och hyresgäster vars tevekostnader flerdubblades och som hade lägenheterna fulla av kablar och sladdar i fjol våras.

Läs ocksåPå Freja behöver ingen sitta ensam – här är trion som får seniorerna att ställa sig i kö

– Ja, de som hade fler än en apparat drabbades av bytet men nu kan de alltså använda det analoga systemet igen och få det lägre priset precis som tidigare, säger Ulf Rosenqvist.

Annons

Det analoga systemet där det så kallade Mustcarryutbudet finns; SVT1, SVT2, TV4, SVT24, Kunskapskanalen och Barnkanalen, sköts som tidigare av det lokala företaget LA-Cable och via dem kan man beställa utökade programpaket.

Vill man se på teve digitalt finns fem olika bolag att välja bland och de i sin tur har olika programpaket att erbjuda.

Läs ocksåPippi tog Fabienne till Sverige – "fredagsfikat det bästa jag vet"

– Vi ska vara självkritiska i det här fallet, informationen kunde varit bättre och förändringarna gick så snabbt. Men nu tror jag att vi har en bra lösning på tevefrågan i alla fall och mer information ska komma, säger Ulf Rosenqvist.

Annons

Läs också Du betalar elitlagen via hyran – "pengar behövs i de här tiderna" Räddningstjänsten stänger två hus i Blötberget - Susanna en av dem som drabbas Protesterna hjälpte inte: Ludvikahem säljer 147 lägenheter

Copyright © Hem & Hyra. Citera oss gärna men glöm inte ange källan.