Hyresgäst i Landskrona ansöker om åtgärdsföreläggande

Landskrona Trasiga kontakter, söndriga vitvaror och lutande golv. Trots hyresgästens påtryckningar har den privata hyresvärden i Landskrona inte åtgärdat bristerna. För att komma till rätta med problemen har en ansökan om ett åtgärdsföreläggande lämnats in till hyresnämnden.

​Den 30-åriga hyresgästen i Landskrona har under en längre period haft stora problem med sitt boende. Eftersom hans egna påtryckningar inte hjälpte vände han sig till Hyresgästföreningen.

Den 20 september konstaterade Hyresgästföreningen att det fanns flera brister i mannens lägenhet. Bland annat så var sju kontakter i vardagsrummet trasiga. Även golvet i rummet behövde åtgärdas. I köket behövde golvet bytas och diskmaskinen samt torktumlaren lagas. Sammanlagt handlar det om cirka 15 olika brister i åtta av rummen.

Läs ocksåHans fru misshandlade granne – riskerar förlora sitt hyreskontraktEn tvådelad bil. En loftgång och en text.

Hyresgästen har med hjälp av Hyresgästföreningen skickat in en ansökan om åtgärdsföreläggande till hyresnämnden. Senast den 1 december ska hyresvärden lämna in sitt yttrande till nämnden.

Läs också Hårda sparkar mot det äldre parets dörr – "Tror att Tiktok har inspirerat" Slutbeslutat för Hyresgästföreningen i Skaraborg – långvarig konflikt lamslog styrelsen Skuldsatt värd har försökt höja hyrorna i över två år – måste nu börja om Den minderåriga flickan ska ha terroriserat sina grannar – nu riskerar familjen vräkning: ”Ett väldigt udda case”

Copyright © Hem & Hyra. Citera oss gärna men glöm inte ange källan.