Hyresgäst i Landskrona ansöker om åtgärdsföreläggande

Landskrona Trasiga kontakter, söndriga vitvaror och lutande golv. Trots hyresgästens påtryckningar har den privata hyresvärden i Landskrona inte åtgärdat bristerna. För att komma till rätta med problemen har en ansökan om ett åtgärdsföreläggande lämnats in till hyresnämnden.

​Den 30-åriga hyresgästen i Landskrona har under en längre period haft stora problem med sitt boende. Eftersom hans egna påtryckningar inte hjälpte vände han sig till Hyresgästföreningen.

Den 20 september konstaterade Hyresgästföreningen att det fanns flera brister i mannens lägenhet. Bland annat så var sju kontakter i vardagsrummet trasiga. Även golvet i rummet behövde åtgärdas. I köket behövde golvet bytas och diskmaskinen samt torktumlaren lagas. Sammanlagt handlar det om cirka 15 olika brister i åtta av rummen.

Läs ocksåAvtal om hyrorna sägs upp: ”En kraftfull stridsåtgärd”

Hyresgästen har med hjälp av Hyresgästföreningen skickat in en ansökan om åtgärdsföreläggande till hyresnämnden. Senast den 1 december ska hyresvärden lämna in sitt yttrande till nämnden.

Läs också Hyresrådet om bluffande familjen: "Möjligt att man borde se över reglerna" Hockeyproffsets rätt till förlängning: Grönt ljus för fortsatt andrahandsuthyrning Hyresgäst ger upp och flyttar – drar tillbaka viteskravet på en halv miljon kronor Kvinna krävde inneboende student på 12 000 för hot och folkbokföringsbrott

Copyright © Hem & Hyra. Citera oss gärna men glöm inte ange källan.