Hyresgäst i Landskrona ansöker om åtgärdsföreläggande

Landskrona Trasiga kontakter, söndriga vitvaror och lutande golv. Trots hyresgästens påtryckningar har den privata hyresvärden i Landskrona inte åtgärdat bristerna. För att komma till rätta med problemen har en ansökan om ett åtgärdsföreläggande lämnats in till hyresnämnden.

​Den 30-åriga hyresgästen i Landskrona har under en längre period haft stora problem med sitt boende. Eftersom hans egna påtryckningar inte hjälpte vände han sig till Hyresgästföreningen.

Den 20 september konstaterade Hyresgästföreningen att det fanns flera brister i mannens lägenhet. Bland annat så var sju kontakter i vardagsrummet trasiga. Även golvet i rummet behövde åtgärdas. I köket behövde golvet bytas och diskmaskinen samt torktumlaren lagas. Sammanlagt handlar det om cirka 15 olika brister i åtta av rummen.

Läs ocksåStjärnan åker ut från Östermalmslägenhet: ”larmade inte om fuktskada”Mögel i skådespelerskans lägenhet.

Hyresgästen har med hjälp av Hyresgästföreningen skickat in en ansökan om åtgärdsföreläggande till hyresnämnden. Senast den 1 december ska hyresvärden lämna in sitt yttrande till nämnden.

Läs också Kvinna vräks – katturin och sopor fick barn att hålla för näsan: "Ovanligt ärende" Hyresgästföreningen stäms – vägrar lämna ut alla handlingar om hyran Droppen blev när två tvättmaskiner blev en: "Går inte i ett hyreshus" Trots inläggen på Facebook: Därför får hyresgäst behålla lägenhet i semesterparadiset

Copyright © Hem & Hyra. Citera oss gärna men glöm inte ange källan.