Annons

Klagande granne riskerar uppsägning

Helsingborg Helsingborgshem tröttnade på hyresgästens ständiga klagande på grannfamiljen. Efter flera resultatlösa möten hotade bolaget med uppsägning om klagomålen fortsatte. Nu har den klagande hyresgästen vänt sig till hyresnämnden för att få hjälp.

De senaste två åren har den 40-åriga mannen klagat på familjen som bor under honom. Enligt mannen trakasseras både han och hans son av familjen. De störs också av oljud från lägenheten.

Helsingborgshem har vid flera tillfällen kontaktat både mannen och grannen. Men mötena har varit resultatlösa. Eftersom inga andra av de boende i trappuppgången störs av familjen anser Helsingborgshem att det hela handlar om personliga motsättningar snarare än faktiska störningar.

ANNONSTips för att njuta fullt ut av din båtsemester

Trots att både Hyresgästföreningen och Helsingborgshem har meddelat den klagande hyresgästen att de inte anser sig kunna göra något ytterligare åt situationen har klagomålen fortsatt att strömma in till bostadsbolaget.

Annons

För att få stopp på klagomålen har bolaget skickat brev till hyresgästen där de skriver att de uppfattar hans klagomål som trakasserier både mot bolaget och mot den berörda grannen. I breven uppmanas mannen att omedelbart sluta med sina klagomål annars riskerar han att bli vräkt.

40-åringen har ansökt om ett åtgärdsföreläggande mot bolaget. Den 11 april behandlas ärendet av hyresnämnden.

Annons
Läs ocksåGrannar har gått samman: vill vräka mamman till kriminell sonÖrebrobostäders skylt i rött och en bild på personer som representerar grannar.
 

 

Läs också Osäkert hur mycket som får vara kvar av Evas och Carolines grönskande uteplatser – kräver möte med Rikshem Hyresgäst får tillbaka 100 000 kronor – värden hade tagit ut dubbel hyra i ett och ett halvt år Kvinnan satt häktad – missade förhandling och blev av med lägenheten: ”Svårt styra upp livet” Hyresgäst ringde hyresvärden 50 gånger om dagen – vräks

Copyright © Hem & Hyra. Citera oss gärna men glöm inte ange källan.