Silverglans kring hyresgästernas kampanj
Den så kallade Guldäggsgalan hade lockat över 900 bidrag som tävlade i 13 grenar, film, radio, tidningsannonser och så vidare.
Flerhem.nu ställde upp i grenen ”integrerad” som hade lockat 54 bidrag, varav sex gick vidare till final. Det gällde att kombinera flera olika kanaler.
Volvo Lastvagnar segrade i kategorin integrerad och belönades med ett guldägg.
Flerhem.nu och Unicef fick varsitt silverägg, medan popfestivalen Popaganda, försvarsmakten och Bonniers konsthall fick diplom.
Förutom sajten hade Hyresgästföreningen satsat på reklamfilm (exempelvis Lyan), radiospottar, annonser och Hyresgästföreningens ”offentliga lägenheter” som gjort succé runt om i landet.
– Vi har redan kommit en bit med uppföljningen ”från ord till handling”, berättar kampanjgeneralen Kristina Holmgren. Vi vill påminna politikerna om deras löften, så att de verkligen håller vad de lovat.
– Dessutom samlar vi klick på sajten. Om vi når 10.000 klick ska vi bjuda bostadsminister Stefan Attefall på en resa med luftballong, så att han får möjlighet att överblicka läget. Vi har redan fått 7.500 klick!