Annons

Silverglans kring hyresgästernas kampanj

Nyheter Hyresgästföreningens kampanj flerhem.nu belönades med ett silverägg när reklambranschen belönade årets förnämsta reklaminsatser.

Den så kallade Guldäggsgalan hade lockat över 900 bidrag som tävlade i 13 grenar, film, radio, tidningsannonser och så vidare.

Flerhem.nu ställde upp i grenen ”integrerad” som hade lockat 54 bidrag, varav sex gick vidare till final. Det gällde att kombinera flera olika kanaler.

Läs ocksåVärd gjorde upp direkt med hyresgäster – stäms på över halv miljon: ”Har agerat smutsigt”Text med ordet skadestånd. Kvinna som tittar rakt fram.

Volvo Lastvagnar segrade i kategorin integrerad och belönades med ett guldägg.

Annons

Flerhem.nu och Unicef fick varsitt silverägg, medan popfestivalen Popaganda, försvarsmakten och Bonniers konsthall fick diplom.

Förutom sajten hade Hyresgästföreningen satsat på reklamfilm (exempelvis Lyan), radiospottar, annonser och Hyresgästföreningens ”offentliga lägenheter” som gjort succé runt om i landet.

Läs ocksåNu säljer Öbo Britt-Maries hem: "Luften gick ur mig"En kvinna står vid ett av husen som Öbo vill sälja.

– Vi har redan kommit en bit med uppföljningen ”från ord till handling”, berättar kampanjgeneralen Kristina Holmgren. Vi vill påminna politikerna om deras löften, så att de verkligen håller vad de lovat.

Annons

– Dessutom samlar vi klick på sajten. Om vi når 10.000 klick ska vi bjuda bostadsminister Stefan Attefall på en resa med luftballong, så att han får möjlighet att överblicka läget. Vi har redan fått 7.500 klick!

Läs också Nytt hovrättsbeslut: Dålig förvaltning stoppar inte årlig hyreshöjning Hyresgästbasen pratade på SD-konferens: ”Viktigast är kampen mot marknadshyror” Susannes hyresvärdar bryter mot lagen om och om igen – nu krävs de på extra stort skadestånd: ”Jag förstår inte varför de gör detta”

Copyright © Hem & Hyra. Citera oss gärna men glöm inte ange källan.