Annons

Föreningen syns med Bond och Zara Larsson

Nyheter Kampanjen Bostadslyftet avslutas med bioreklam vid Bondpremiären och ett samarbete med artisten Zara Larsson.

Till helgen är det premiär för nya James Bond-filmen. Den 24:e i ordningen om den odödlige brittiske agenten med rätt att döda. Men inte nog med det: Den som är i tid i biosalongen kan se Hyresgästföreningens nya reklamfilm. Den handlar om ett ungt par som bor kvar hemma mannens föräldrar. Men eftersom han hört att politikerna lovat att lösa bostadsbristen så bestämmer han sig för att fria. Dessutom släpps två äldre reklamfilmer från Hyresgästföreningen som omarbetats i nya versioner. Fler regioner kommer att anordna event i samband med Bond-premiären.

I början av nästa vecka kommer sångerskan och artisten Zara Larsson att dela med sig av sina tankar om bostadsfrågan i sin podcast och i sociala medier. Hon får betalt av Hyresgästföreningen för att prata bostäder.

ANNONSGuide till hemförsäkringar

– Zara Larsson är en stor profil bland unga och det är dem vi vill nå med kampanjen. Hon kommer uppmana sina lyssnare och följare på sociala medier att dela med sig av sina förslag för att lösa bostadsbristen under hashtaggen #flerhem, berättar Jens Lundberg på Hyresgästföreningen, som är ansvarig för kampanjen.

Har hon helt fria tyglar, kan Zara Larsson exempelvis prata sig varm för marknadshyror och ombildning till bostadsrätter?

Annons

– Vi vill att det ska vara tankar som kommer från Zara själv utan att det är alltför styrt. Men det klart att vi försäkrat oss om att hon inte kommer att propagera för marknadshyror.

Läs ocksåTom bor i möglet - har väntat drygt ett år på hjälp från HyresgästföreningenTvå bilder i en. En vit man med skägg och keps som ser allvarligt in i kameran. I nederkant en bild av mögel på en vägg.

På sajten Nyheter24 kommer Hyresgästföreningen i början av nästa vecka att ha en flik med artiklar om bostadsfrågan ur föreningens perspektiv. I samarbetet ingår även att Nyheter24 skriver om bostadsfrågan på redaktionell plats.

– Det är en typ av annonsering som växt fram på senare år som vi vill pröva, säger Jens Lundberg.

Annons

Det här är sista beståndsdelarna i jättekampanjen Bostadslyftet. Den startade i början av 2013 och varit en del av en extrasatsning på opinionsbildning som kostat sammanlagt 54 miljoner kronor.  

Läs ocksåNy lag ska säkra kontraktet för barnfamiljer: "Snävt men ett steg i rätt riktning"Montage med bild på pappersutskrift, en domarklubba och en man i yngre medelåldern framför Sergels torg i Stockholm.
Läs också Hyrorna klara för 30 000 hyresgäster hos Uppsalahem: ”Hur ska pengarna räcka till?” Efter jättestrandningen – nu rekordhöjs hyrorna i Malmö Så renoverades lokalen för 50 000 kronor - ljudisolering viktigt

Copyright © Hem & Hyra. Citera oss gärna men glöm inte ange källan.