Dåligt underhåll till Hyresnämnden
Men det är inte bara läckande kranar och tvättställ som orsakat problem i kvinnans lägenhet. Redan för fem år sedan tog hon kontakt med Hyresgästföreningen för att få hjälp att kräva att den dåvarande hyresvärden åtgärdade hennes fönster som var så ruttna att hon varken vågade tvätta eller öppna dem.
När hon fick problem i badrummet i februari i år sökte hon återigen hjälp av Hyresgästföreningen och då visade det sig att inte heller den nye hyresvärden hade åtgärdat fönstren.
I början av hösten var badrummet till slut ordnat men fönstren och väggarna är i så dåligt skick att det är till men i kvinnans boende skriver Hyresgästföreningens jurist till Hyresnämnden i Sundsvall.
I anmälan vill kvinnan att hon ersätts med drygt 7 000 kronor för omaket med vattenläckan och att hennes nuvarande värd K/S Sweden Real Estate Portfolio åläggs av Hyresnämnden att snarast åtgärda fönstren och väggen.