Uppsalahem byter grafisk profil
Den tidigare grafiska profilen har sju år på nacken och är tämligen diskret i blå och beiga färgtoner. Den nya däremot, som reklambyrån Kärnhuset tagit fram, har varmare färger och en mer levande och lekfull framtoning.
–Den tidigare profilen kändes stel och fyrkantig och behövde dammas av. Dessutom tyckte vi att vi behövde kliva fram och ta mer plats i Uppsala. Vi bygger ju faktiskt flest hyresrätter i Uppsala, och näst flest i hela Sverige, säger Uppsalahems kommunikationschef Linda Ryttlefors.
I den nya profilen, som bland annat kommer att märkas på hemsidan, på kuvert och brev, är hemmet i fokus. På en bild till exempel syns skor av olika slag som för tankarna till en hall.
–Vi vill andas mer värme och glädje. Hemmet är det viktigaste människor har, och det ska märkas!
Lanseringen av den nya profilen kommer att ske stegvis under året. Bland annat kommer Uppsalahems totalt cirka 100 bilar att få ett nytt utseende.