Förlikning löser vattenproblem

Olofström Till hyresnämnden skrev hyresgästen att varmvattnet tagit slut vid flera tillfällen och att hon därför ville ha tvångsförvaltning. Nu ser det ut att lösa sig.

Efter hyresnämndens sammanträde förra veckan stod parterna på god fot igen. Något åtgärdsföreläggande blev det aldrig eftersom hyresgästen och hyresvärden kom överens och förliktes. Direkt efter sammanträdet följde hyresvärden med till fastigheten i Vilshult där det varit problem. Meningen var att göra mätningar av vattentemperaturen för att komma tillrätta med problemet.

Läs mer:

Läs ocksåHyresgäst ger upp och flyttar – drar tillbaka viteskravet på en halv miljon kronorBild på en stor, gul byggnad i sten. Det är ett vackert solljus i bilden. I bilden finns även silhuetten av en man inflikad i ena hörnet. Silhuetten går helt i svart.

Hyresgäst i Vilshult saknar varmvatten

Läs också Hyresvärd måste fixa femton fel före sommarens slut Få försök med nya verktyget mot värstingvärdar – juristen som testat: "Fungerar bra" Två decennier med skandalhusen i Tobo – hyresgästen Kintu: ”Ingen ska bo så här” Inget varmvatten på 14 dagar – då kokade det över för Lillemor

Copyright © Hem & Hyra. Citera oss gärna men glöm inte ange källan.