Hem & Hyras artikel ”löste” propp

Örebro Soud Lahdo diskade i badkaret under tre veckor. Redan klockan sju morgonen efter Hem & Hyras artikel var Öbo:s personal på plats och rensade proppen i avloppet.

Förra veckan berättade Hem & Hyra om Soud Lahdo som diskade i badkaret. Hon hade fått en propp i avloppet under diskbänken och ett avloppsrör läckte vatten under diskbänken.

Hon hade ringt till Örebrobostäder, Öbo, flera gånger under tre veckors tid för att få hjälp. Men inget hände.

Läs ocksåHyresgäst ger upp och flyttar – drar tillbaka viteskravet på en halv miljon kronorBild på en stor, gul byggnad i sten. Det är ett vackert solljus i bilden. I bilden finns även silhuetten av en man inflikad i ena hörnet. Silhuetten går helt i svart.

I stället uppmanades hon att diska i badkaret.

Men efter Hem & Hyras artikel gick det undan. Redan morgonen efter att artikeln publicerades, var personal från Öbo på plats.

– De kom redan klockan sju. Det visade sig vara ett stopp längre ner i röret så jag hade inte kunnat laga det själv. Nästa dag ringde en chef från Öbo och bad om ursäkt. Han visste inte varför det blivit så att jag fick vänta så länge, berättar Soud.

Läs ocksåBajsvälling täckte Petras golv: "Jag är inte äckelmagad, men det här var vidrigt"Petra Mrsán i Limmared drabbades av bajsöversvämning i badrummet.

Men bäst av allt är att slippa stå böjd över badkaret och diska tycker Soud.

– Nu är det som vila. Mina barn kan dricka i glasen igen utan att tycka det är äckligt. Det var inte roligt att diska i badkaret, men vad ska man göra?

Läs också Här är dina verktyg när värden inte gör sitt jobb Värden måste fräscha upp köket – eller betala 40 000 kronor Mimer höjer hyrorna med 5 procent – vice vd:n: ”Jag tycker att vi har landat på en nivå som är schysst”

Copyright © Hem & Hyra. Citera oss gärna men glöm inte ange källan.