HemHyra.se använder sig, precis som flertalet andra webbplatser, av cookies för att förbättra servicen för er besökare. Läs mer om Cookies

Läckande toalett blir fall för hyresnämnd

Osby En hyresgäst är missnöjd med skötseln av lägenheten. Toalett och dusch läcker. Ytterdörren går inte att låsa efter att den blivit vandaliserad. Nu avgörs ärendet i hyresnämnden.
Foto: Pixabay
En hyresgäst i Osby kommun är inte nöjd med sin hyresvärds insatser i boendet.

En hyresgäst i Osby kommun har hamnat i konflikt med hyresvärden. Det parterna strider om är skötseln av hyresgästens lägenhet. Meningarna går isär.

Detta är några av de saker som hyresgästen klagar på:

Läs ocksåUppdrag – hitta bostäder

● Det tog sex månader innan ytterdörren blev lagad.

● En kakelplatta har spruckit.
● En golvlist saknas.
● Duschslangen läcker.

● Det kommer bara kalluft i torkrummet.
● Fönsterna i de gemensamma utrymmena tvättas inte.
● Kyl och frys byts inte ut trots löfte om detta.

Läs ocksåI Norrland hittar du bostad direkt

Hyresvärden anger i skrivelsen till hyresnämnden att vaktmästaren enbart reparerade dörren tillfälligt i väntan på montering av en ny dörr. Enligt värden har hyresgästen kompenserats med en månadshyra för besväret. Värden hävdar att kyl och frys har köpts in men inte kunnat installerats då hyresgästen inte anmält när de kan komma och montera den.

Hur det går avgörs av hyresnämnden den 13 oktober. Förhandlingen sker i Kristianstads tingsrätts lokaler.

Läs också Anna i Luleå lyckades hitta bostad snabbt Hyresgäster rasar mot påtvingad flytt I dag släpps 17 nya lägenheter i Umeå

Copyright © Hem & Hyra. Citera oss gärna men glöm inte ange källan.