HemHyra.se använder sig, precis som flertalet andra webbplatser, av cookies för att förbättra servicen för er besökare. Läs mer om Cookies

Ris och ros till Sandvikenhus

Sandviken Hyresgästföreningen kritiserar nu Sandvikenhus för försäljningen i Kunsgården. "Det är riktigt dåligt", säger Bo-Inge Andersson.

Hyresgästföreningens ordförande i Sandviken, Bo-Inge Andersson, är i ett pressmeddelande mycket kritisk till hur Sandvikenhus hanterat försäljningen av de drygt 60 lägenheterna i Kungsgården:

– De säger att de vill sätta kunden i fokus samtidigt som de inte bryr sig om att informera hyresgästerna om försäljningen, det är riktigt dåligt.

Läs ocksåHyreskraven väcker ont blod - men försvaras av värdarna

Bo-Inge Andersson är bekymrad över Sandvikenhus dåliga kommunikation med hyresgästerna både i fallet med Kungsgården och på det sätt företaget sagt upp avtalet om samverkan med Hyresgästföreningen.

– Sandvikenhus måste leva upp till det ansvar det innebär att vara ett allmännyttigt bostadsföretag, säger Bo-Inge Andersson i pressmeddelandet.

Sandvikenhus själva väljer att samma dag skicka ett pressmeddelande om att deras kundtjänst fått gott betyg i en nyligen gjord undersökning; ”Resultatet för Sandvikenhus är bättre än index för både privat och offentlig sektor när det gäller attityd, engagemang, produktkunskap och problemlösning”, skriver. Sandvikenhus kommunikatör Tina Nydahl. Hon påpekar dock att det finns två tydliga svagheter hos företaget; korrekt bemötande och försäljningsprocess.

Läs ocksåFrån 12 procent ner till två – 120 hyreskrav inne, så mycket vill din värd höjaHyresförhandlingar 2023, Hyreshöjning, Hyresgästföreningen

Undersökningen bygger på 200 kundsamtal som gjorts av undersökningsföretaget Custice.

Läs också Rapport: Bostadsbolagen visar fortsatt god ekonomi: ”Ingen anledning att chockhöja hyror” Tidigare ordförande i lokal hyresgästförening sägs upp Ingen prövning i Högsta domstolen – Maria får bo kvar i hotellhus

Copyright © Hem & Hyra. Citera oss gärna men glöm inte ange källan.