Sanna Nilssons frågor till Valbohems nye vd
Hem & Hyra har granskat vilka löner och förmåner de kommunala bolagens vd:ar har. Och här får en hyresgäst, Sanna Nilsson, ställa sina egna frågor till sitt bolags vd.
Här är Sanna Nilssons frågor till Hans Sprung:
Kommer du att se till att vi hyresgäster ses som kunder?
– Absolut. Kontakten och
dialogen med våra hyresgäster är extremt viktig. I januari flyttar vår reception till mer centralt läge i Centrumhuset i Färgelanda och öppettiderna ökar från tre till åtta timmar per dag.
Skulle du som vd vilja bo i Valbohems hus? Och ska man behöva vänta i tre veckor på att få värmen lagad när det är 14 grader i lägenheten?
– Jag bor i ett av Valbohems hus. Jag hyr en tvåa i Färgelanda och trivs jättebra. Men tre veckors väntetid i ett sådant ärende låter på tok för långt. Det är väldigt viktigt att våra hyresgäster trivs och när det förekommer så långa väntetider får vi ta det på oss och se över våra rutiner.
Kommer Valbohem att införa ett enkelt felanmälningssystem så att vi vet att anmälningarna kommit rätt?
– Vi ska ta en ny hemsida i drift under 2018. Där ska hyresgästerna själva kunna felanmäla på en egen sida och se att åtgärderna är på gång.
– Har man ingen dator kan receptionen hjälpa till. Vi förbättrar dessutom telefonväxeln så att felanmälan alltid når rätt person.