Stångåstaden prisas för service
Kundkristallen är ett pris som arrangeras av företaget Aktivbo och delas ut till de hyresvärdar som lyckats nå de bästa resultaten i sina hyresgästundersökningar. Ett hundratal hyresvärdar använder leverantören och finns med i tävlingen som nu arrangeras för tionde gången.
Under prisutdelningen i går plockade Stångåstaden i Linköping hem två utmärkelser. Bolaget tog hem en kundkristall för bästa serviceindex bland stora bolag men fick även ett hederspris efter att under många år ha placerat sig i toppen bland undersökta företag.
”Vi satsar mycket på att ge våra hyresgäster en bra och professionell service. Det känns jättebra att bli belönade för ett fokuserat arbete där vi hela tiden försöker se nya möjligheter. I och med att vi inom kort öppnar en ny Bobutik i city hoppas vi kunna bli ännu bättre på service och tillgänglighet”, skriver Fredrik Törnqvist, vd på Stångåstaden, i ett pressmeddelande.
Högsta Serviceindex:
Kungsörs Fastighets AB (500 – 2999 lägenheter)
Stockholms Kooperativa Bostadsförening (3000 – 8999 lägenheter)
AB Stångåstaden (9000+ lägenheter)
Största lyft Serviceindex:
AB Nykvarnsbostäder (500 – 2999 lägenheter)
HSB Stockholm (3000 – 8999 lägenheter)
AB Svenska Bostäder (9000+ lägenheter)
Högsta Produktindex: Kungsörs Fastighets AB
Högsta Profil: Kungsörs Fastighets AB
Största lyft Serviceindex lokaler: AB Svenska Bostäder
Högsta serviceindex lokaler: Ernst Rosén AB
Hederskristallen: AB Stångåstaden
Motivering: ”Årets Hederskristall går till AB Stångåstaden som kontinuerligt visat att man med rätt fokus och hårt arbete kan få nöjdare kunder år efter år. Bedriften är särskilt imponerande då man under lång tid varit bäst i klassen och lyckats stanna på topp. AB Stångåstaden ligger i det ”blå” i samtliga index och är ett föredöme för ett modernt serviceföretag.”