Vill byta logga efter negativ publicitet

En reklambyrå har nu anlitats för att ta fram ett förslag på nytt varumärke. Bakgrunden är att bolaget under flera år haft negativ publicitet i media, enligt underlaget som tagits fram till styrelsen.
I tidningen norra Skåne har det bland annat rapporterats om att kommunen kritiserat bolaget för försenade projekt, bristfällig projektledning och att budgetar inte hållits. Men sedan dess har styrelsen i bolaget bytts ut och ett förnyelsearbete påbörjats som bland annat inneburit en rad nyanställningar, enligt vd Kent Lundén som själv tillträdde för ett drygt år sedan.
– Vi är inne i en förändring och håller vi på att bygga upp något nytt. Det är därför vi vill skapa en ny gemensam positiv bild att samlas kring.
Går styrelsen vidare med det förslag som nu tagits fram innebär det bland annat att alla loggor kommer att bytas ut. Hur mycket notan landar på kan Kent Lundén i dagsläget inte säga. Förutom kostnaden till reklambyrån handlar det om kostnader för byten av skyltar, kläder och kuvert.
– Om styrelsen vill att vi går vidare får vi se vad det innebär. Men kläder och skyltar är gamla och skulle ändå behöva bytas ut.