Centerplans hyresgäster klagar mest
Diskbänken sitter löst, köksluckor går inte att stänga och ena fönstret är ruttet. Listan kan göras lång hemma hos familjen Nilsson-Svensson. De tröttnade på att vänta och kontaktade Hyresgästföreningen som nu driver deras ärende.
Annons
– Varje gång vi ringer och felanmäler säger de att de ska återkomma och skicka någon men sen händer ingenting, säger Christian Nilsson.
´
Centerplans fastighetschef, Roger Rosvall, tror att många av de ärenden som drivs av Hyresgästföreningen skulle lösas om hyresgästen vänt sig direkt till Centerplan.
Centerplans fastighetschef, Roger Rosvall, tror att många av de ärenden som drivs av Hyresgästföreningen skulle lösas om hyresgästen vänt sig direkt till Centerplan.
– Delar av det som finns med på reparations och underhållslistan åtgärdas snabbare om hyresgästerna först kontaktade oss via vår felanmälan.
Annons
Fakta:
Värdarna som fått flest klagomål i din region
Mätningen gäller de hyresvärdar i din region som får flest klagomål från Hyresgästföreningens medlemmar. Uppgifterna gäller perioden 8/10-07 till 8/10-08 och visar andelen ärenden per 1 000 lägenheter.
1 Centerplan i Åstorp AB 91,642 Brogripen Fastighets AB 31,253 Markarydsbostäder AB 29,194 Wallenstam 21,925 Stena Fastigheter i Gbg 17,656 Heimstaden 15,177 Akelius 13,96
MISSA INGET FRÅN HEM & HYRA. Tryck här för att följa oss på Facebook.