Annons

ETC Kommunikation gör om Hem & Hyra

Nyheter Nu är det klart: ETC Kommunikation gör om Hem & Hyra. Lagom till 10-årsjubileet kommer tidningen att få en ny kostym.

Det första numret av Hem & Hyra kom ut i januari 2007 efter att Hyresgästföreningen bestämt sig för att lägga ner Vår bostad, som gavs ut tillsammans med HSB. Nu är det dags att se över både form och innehåll. Uppdraget att göra om tidningens form har gått till designbyrån ETC kommunikation.

– Vi valde dem för att de var lyhörda. ETC har inte heller någon utpräglad byråstil som går igen i de tidigare tidningar som de gjort om. Det visar att de anpassar sig efter målgruppen, säger Susanna Skarrie, chefredaktör på Hem & Hyra.

ANNONSGuide till hemförsäkringar

Tommy Simonsen, AD på Hem & Hyra, kommer att jobba nära ETC Kommunikation och AD:n Tobias Berving.

Annons

– ETC känns öppna och kreativa. Jag tror resultatet kommer att bli jättebra, säger Tommy Simonsen.

Tobias Berving ser en hedrande och otroligt rolig uppgift framför sig.

Läs ocksåHem & Hyra-redaktörer prisas för modig bevakning av viktigt områdeAnnaKarin Löwendahl och Gustaf Görfelt tilldelas Johannapengen 2021

– Hem & Hyra är en väldigt bra tidning med en fantastisk läsarskara. Utmaningen blir att göra tidningen ännu mer angelägen, läsvärd och tillgänglig för alla 535 000 medlemmar, säger Tobias Berving, ETC Kommunikation.

Annons

Hem & Hyra är omtyckt. Det visar inte minst den läsarundersökning som ligger till grund för omgörningen. Läsarna vill dock se ännu mer hyresrättsfrågor i tidningen och vill att Hem & Hyra ska driva hyresgästernas rättigheter ännu tydligare.

Läs också Hem & Hyra – nu större än någonsin tidigare Hem & Hyras granskning vinner Guldspaden Megabeskedet: Två av Hem & Hyras granskningar kan vinna guldspade! Hem & Hyras galna succéår: Två tunga priser och 85 procent fler läsare

Copyright © Hem & Hyra. Citera oss gärna men glöm inte ange källan.