Fler klagar på Hyresgästföreningen
Hyresgästföreningen har närmare 540 000 medlemmar och omkring 750 anställda landet runt. Sedan några år har hanteringen av klagomål systematiserats. Avsikten är att hitta och korrigera systematiska problem på ett tidigt stadium.
Annons
En tredjedel av klagomålen gällde föreningens hyresjuridiska rådgivning. Var fjärde klagande var missnöjd med föreningens sätt att bemöta medlemmen.
– Det är viktigt att analysera synpunkter från medlemmar och andra. det säger Susanna Skogsberg, förbundsjurist och från 1 april ansvarig för hanteringen av klagomål.
– Närmare 900 synpunkter är ju många, men ska ses mot bakgrund av att Hyresgästföreningen är en stor organisation med väldigt många dagliga kontakter.
– Men även om det bara gällt ett fåtal klagomål kan vi ha något att lära, säger Skogsberg.
Annons
MISSA INGET FRÅN HEM & HYRA. Tryck här för att följa oss på Facebook.