Hyresgäst anmäler Simrishamnsbostäder för bedrägeri

Simrishamn ​När den manliga hyresgästen flyttade från sin lägenhet hos kommunala Simrishamnsbostäder fick han betala 10 000 kronor på grund av onormalt slitage i lägenheten. När det nu visat sig att bolaget inte utfört några reparationer i lägenheten väljer mannen att polisanmäla bolaget.

​Den manliga hyresgästen, som nu valt att polisanmäla Simrishamnsbostäder för bedrägeri, reagerade när det visade sig att den nya hyresgästen i mannens tidigare lägenhet inte fått någon renovering eller några reparationer genomförda trots att mannen betalat 10 000 kronor till bolaget. Betalningen skedde efter en avflyttningsbesiktning som visade att slitaget i lägenheten var större än vad man normalt kan förvänta sig. Det här skriver Ystads Allehanda idag.

Vd:n för Simrishamnsbostäder, Kent Zerath, känner inte till anmälan och ifrågasätter den.

Läs ocksåDå kan värden gå in hos dig och fotografera – utan att du är hemmaEn delad bild. En nyckel som sätts i ett lås. En närbild på en fotolins.

– Har man skadat en lägenhet måste hyresgästen stå för kostnaderna, säger han. Vi erbjuder sedan nästa hyresgäst en reparation. Men de har möjlighet att tacka nej. Vi kan inte tvinga oss på, säger Kent Zerath till Ystads Allehanda. 

Läs också Bravida polisanmält för fakturafusk – avtal brutet och hyresgäster kan få vänta på hjälp Hyresvärd polisanmäls för olaga hot av anställd på Hyresgästföreningen Kvinna spred skräck i huset – grannar fick söka vård för oro och ångest Trakasserad av nazisympatisör - mamman och barnen fick fly sitt hem: "Utbildad att mörda"

Copyright © Hem & Hyra. Citera oss gärna men glöm inte ange källan.