Annons

Han ger svar på tal via Facebook

Örebro Hyresgästen Thorbjörn Belenos kommenterar flitigt på KBAB:s Facebooksida. Han tycker om att kunna ha en dialog med sin hyresvärd.

För den som brukar gå in på Karlstads Bostads AB:s Facebooksida kanske namnet Thorbjörn
Belenos inte är helt obekant.

Han kommenterar ofta bostadsbolagets inlägg sedan de öppnade en sida på Facebook. Han kommer både med kritik och beröm.
– Om man kommunicerar via mejl kan man ibland få lite tokiga svar. Men i Facebook är företag tvungna att förklara sig.

ANNONSTips för att njuta fullt ut av din båtsemester

Thorbjörn hör av sig om han sett något som verkar vara på tok, eller om han undrar över något. Och han tycker det är bra att informationen sprids till flera.

Annons

– Sist undrade jag om det var meningen att ett sprinklersystem ska stå på i garaget. I svaret
fick jag veta att man använder vatten som pumpats upp från Mariebergsviken. På så vis fick
ju KBAB visa att de har ett miljötänk!

Thorbjörn tycker att Facebook är en lysande informationskanal som de flesta företag borde ha.
– Det ger en öppenhet och man visar att man vågar ta en diskussion.

Annons
Läs ocksåFacebook-bedragare döms till fängelse – så lurade de bostadssökande med falska annonserBilder från polisens förundersökningsprotokoll över kontakt mellan bedragarna och bostadssökande.
Läs också Mariam skulle hyra lägenhet – värden ångrade sig i sista stund: ”Jag känner mig blåst och dum som litade på en främlings ord” Falsk "Sara" lurade Pablo på 27 000 kronor – låset var utbytt i lägenheten han skulle hyra Jamie har slutat med drogerna – fick bostad genom uppmärksammat Facebook-inlägg: ”Behövde göra något åt min situation” Bedragare blåste bostadssökande - lockade med falska annonser

Copyright © Hem & Hyra. Citera oss gärna men glöm inte ange källan.