Hyresgäst slöt fred med granne

Helsingborg Helsingborgshem tröttnade på hyresgästens ständiga klagomål och hotade med uppsägning. Den klagande hyresgästen vände sig till hyresnämnden för att få upprättelse. Nu har mannen dragit tillbaka sin ansökan om ett åtgärdsföreläggande.

Hem och Hyra har tidigare skrivit om mannen i Helsingborg som riskerade uppsägning på grund av sina ständiga klagomål på grannfamiljen. Men efter en två år lång kamp och en stor mängd klagomål uppger 40-åringen att han har slutit fred med grannfamiljen och att han därför drar tillbaka sin ansökan om ett åtgärdsföreläggande.

Enligt den klagande grannen trakasserades både han och hans son av grannfamiljen. Helsingborgshem lyckades inte, trots flera möten, lösa situationen och hotade tillslut med uppsägning om mannen fortsatte att klaga. Mannen ansökte då om ett åtgärdsföreläggande mot hyresvärden.

Läs ocksåVärd vann i hovrätten: Airbnb-man måste genast flyttabildcollage en siluett av en man, en hand som håller pengar och i bakgrunden recensioner från airbnb.

Läs mer här

Läs också Stjärnan åker ut från Östermalmslägenhet: ”larmade inte om fuktskada” Kvinna vräks – katturin och sopor fick barn att hålla för näsan: "Ovanligt ärende" Då kan värden gå in hos dig och fotografera – utan att du är hemma Trots inläggen på Facebook: Därför får hyresgäst behålla lägenhet i semesterparadiset

Copyright © Hem & Hyra. Citera oss gärna men glöm inte ange källan.