Hyresgäster gör tummen upp för hyresvärd
Enligt enkäten är 88,1 procent av hyresgästerna är nöjda med Vätterhems service, en ökning jämfört med förra årets resultat, 87,7 procent. Årets resultat är det högsta någonsin och vd Thorbjörn Hammerth är såklart nöjd:
— Vi är väldigt stolta, säger han till Hem & Hyra.
En stor anledning till framgången tror Hammerth ligger hos förvaltningen.
— Vi har en organisation som ligger nära hyresgästerna, vi jobbar aktivt med hyresgästerna om vilka förbättringar som måste göras.
Smolk i glädjebägaren finns som bekant ofta, i det här fallet har hyresgäster framfört missnöje med tillsyn och städning av källarutrymmen. Ett annat område där Vätterhem anser att man kan bli bättre är att hyresgästerna ska ”få förståelse för sina synpunkter”.
Enkäten visar också att 91,8 procent skulle rekommendera Vätterhem som hyresvärd.