Frysen lever sitt eget liv – hyresgäst ber hyresnämnden om hjälp
Första gången det hände möttes hyresgästen av en stor blöt pöl i köket. Frysen hade stängt av sig själv under natten och den tinade maten var tvungen att slängas. Enligt de handlingar som har kommit in till hyresnämnden i Malmö stängde frysen av sig själv ytterligare sju gånger det kommande året.
Hyresgästen uppger att när hon felanmälde frysen tryckte bovärden in knappen och sa ”nu funkar det”. Hyresgästen påpekade då att hon inte kan stanna hemma och kolla så att frysen är på hela tiden. Enligt hyresgästen fick hon då svaret att frysen kunde undersökas ytterligare av en VVS-firma men om inget fel hittades så fick hyresgästen själv stå för kostnaden. Eftersom kvinnan inte skulle ha råd att betala en VVS-firma kontaktades aldrig någon tekniker.
Har du problem med din hyresvärd? Klicka här och gå med i FB-gruppen Värsta värden.
Enligt hyresgästen har hon, sedan oktober förra året, även betalat extra för en ofärdigt inglasad balkong. Trots flera påtryckningar ska inglasningen inte ha färdigställts.
Till hyresnämnden uppger hyresgästen att hon har slutat att felanmäla brister i bostaden eftersom ändå inget händer. För att komma till rätta med problemen har hon istället ansökt om ett åtgärdsföreläggande hos hyresnämnden.